It´s coming on Christmas

hej hej katten!

Igår dog min dator, bokstavligt talat. Helt svart och tyst blev den. Det var hemskt och även fast jag och pappa satt med en datakille i luren och vakade typ hela natten så ville den inte leva igen. Så nu är alla mina minnen från många år borta. Det känns tomt och tungt, men samtidigt inte så jobbigt som jag hade tänkt att det skulle kännas. Man får ju nya minnen hela tiden, liksom, och det jobbigaste tycker jag nästan är att byta dator. Nu sitter jag här med pappas trådlösa dator, med en såndär jobbig mus, som är som en platta på skrivbordet. Jag har aldrig förstått vad den ska vara bra för, en vanlig mus är så mycket enklare och smidigare! Aja, så är det i alla fall, och det känns lite sorgligt och så, som slutet på en era. Och pappas dator är inte alls som min. Inte alls.

Men Emmabodabiljetten gick att rädda i alla fall, som tur var! Annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till.

Idag var det julavslutning också, och det var ganska fint och sorgligt. Jessica var sjuk igen och vi saknade henne! Jag gav Elin min present som inte alls var pinsam, som jag först hade tänkt, men men. :) Ida fick springa iväg till bussen snabbt efter vår lilla presentutdelning eftersom hon skulle ta tåget till stockholm, och sen gick jag in till stan och tog bussen hem. Det var lite tråkigt när jag kom hem, eftersom min stackars dator fortfarande står där, alldeles svart och tyst. Men jag lyssnade på lite musik och sov en stund och nu ska snart pappa åka och köpa lite godis. Så det känns ganska bra ändå.

Jag saknar er redan, såklart. Vad ska man med jullov till? Heh.

Kajsa

Kommentarer
Postat av: Astridh

Det är hemskt när datorn dör =(

2008-12-23 @ 01:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0