Partyland

Nu har solen lyst nästan två dagar i sträck och jag har ätit årets första glass. Det är så att det pirrar i hela kroppen när man är ute och hör alla fåglar och får solen i ögonen. Tur att det har varit fint väder i veckan, för vi hade nog gått under med alla måsten om inte solen hade visat sig då och då. 
     Jag fryser om fötterna eftersom jag har suttit här alltför länge och inte gjort någon historia. Jag har mest läst obegripliga personakter och låtsats gjort nytta varje gång mamma har gått förbi. Sånt ger framgång, Kajsa. Verkligen. Tycker allmänt att vi har för mycket att göra just nu, på grund av alla praktikanter. Jobbiga typer dom där, när dom inte är snygga. Visserligen är det kul att driva med dom, men alla prov vi får slängda i ansiktet gör att man inte tycker att det är lika kul liksom.
     Idag har jag spelat trumpet, och fått datum för provspelning i Stockholm. Den 27 april kommer jag att dö av nervositet, och troligtvis spy också. Men jag är samtidigt lite förväntansfull, ska bli kul att se hur bra man är jämfört med alla andra som söker.

Men nu ska jag ge historian ett allvarligt försök, sen ska jag nog baka kladdkaka om drömma om ett liv som desperat hemmafru, med ständigt fint väder.

Över och ut.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Eran blogg är så mysig. Ni skriver på något speciellt, fint sätt allihopa :)

(Jag kände bara för att berätta att jag läser ;) )

2009-03-10 @ 21:54:18
URL: http://mixx-mixx.blogspot.com/
Postat av: jessica

åh tack Mikaela :) vad roligt!

2009-03-11 @ 06:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0