Kitsch, vattenpipa och John Travolta i klänning

Helgen har varit mysig och till stor del spenderad på min veranda med härliga vänner och vattenpiparök. Det var nämligen så att min trasiga vattenpipa i händerna på Ida plötsligt bestämde sig för att fungera. Vilket vi alla välkomnar såklart! I fredags lyssnade vi på musik, rökte och myste under filtar tills det blev lite för kallt för att sitta ute. Då gick vi in och tittade på den bästa feel good-filmen sen... jag vet inte vad. Hairspray alltså. Vilken film. Fiona stannade hela natten och vi somnade nog mitt i ett samtal tror jag bestämt, så trötta var vi!
  

På lördagen gifte sig Victoria och Daniel och hela dagen satt jag och grät i soffan och åt McDonalds-mat. Kände mig inte så lite patetisk. Men fint var det ändå på nåt sätt.

Söndagen började ganska segt, men skönt ändå. Jag tittade på gamla filmer från filmkameran och nu harj ag kommit fram till att 2006 var mitt år. Så snygg kommer jag nog aldrig bli igen. Kände lite vemod blandat med nostalgi och glädje över allt roligt jag har fått göra. Framåt kvällen kom Peter och Oscar förbi med en rolig kavaj-anekdot och fotbollstips, eller vad det var. Vi satte oss på verandan och rökte vattenpipa, åt choklad och pratade om allt och inget. Nu vet jag mer exakt vad ordet kitsch innebär och vad som händer om man råkar elda upp lite av sin tumnagel. (Inget egentligen, men det gör ont och luktar äckel).

När det blev kallt gick vi in och jag tvingade dom små pojkarna att titta på hairspray. Dom klagade inte kan jag säga. Oscar sov över och jag skjutsade honom till verkstan på min supercoola och hippa moped imorse innan jobbet. Nu sitter jag här och vill mest hem.

puss


Kommentarer
Postat av: Fiona

Njuffnjuff njuff! Underbar helg må jag säga. Precis så sommarfin som helger ska vara. Pussar!!!

2010-06-23 @ 15:31:58
Postat av: kissen

puss puss fina du!

2010-06-24 @ 08:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0