lördag på studiegången

Idag regnar det i gbg, jättemycket. Jessica har lovat mig att vi ska baka kladdkaka. Ska bli gott! För er som inte vet är jag rätt urusel på att baka eller rättare sagt finner noll intresse till denna syssla. Därför är det toppen att jag har en jessica som kan hjälpa mig!

Nu ska jag berätta hur lördagarna och söndagarna brukar se ut hemma på studiegången. Först sover vi jättelänge. I regel sover jessica längst men det tycker jag faktiskt är lite skönt för då kan jag vakna i min egen takt. Då i alla fall äter jag mackor i sängen och tittar på morgontv. När jessica går upp brukar jag även få en kopp kaffe, för det är jag alldeles för lat för att brygga själv. Sen spenderar vi ytterligare några timmar som strandade valar i våra sängar, med varsin laptop i knäet, tv:n på någon dålig förmiddagsshow och kaffekoppen på nattygsbordet. Vill vi prata med varandra ropar vi eller pratar på msn. Jag brukar låtsas att jag pluggar medan jessica verkligen gör det, tror jag. När klockan börjar närma sig eftermiddag börjar någon av oss att bli lite rastlös och tycker att det är dags att vi gör något, vilket brukar resultera i att vi bestämmer oss för en promenad oftast kommer vi inte längre än till willys 100 meter bort eller kanske tvättstugan. Sen lagar vi mat tillsammans, gärna någon fet bakismat. Kanske skvallrar vi lite också innan vi återvänder till våra sängar, tittar på film, läser lite till och sedan somnar. Produktiva är vad vi är om helgerna!

Det ska dock nämnas att detta är en generalisering! Ibland går vi faktiskt ut eller i alla åker ner till stan eller olskrokens ica. Som ikväll till exempel så ska jag på födelsedagsfirande hos min klasskompis Anna som fyller 22. Då blir det rödvin och klackarna i taket. Firas att vi klarade första tentan ska det också göras! Och på söndag blir det bakismiddag och barnkalas i kullavik. Så ser min helg ut. Nu ska jag faktiskt ta tag i pluggandet, ta en dusch och föreslå för jessica att vi ska gå till willys. Hälften av ingredienserna till kladdkakan fattas ju faktiskt!
puss och kram

Hur ser de andra missarnas helger ut?


Kommentarer
Postat av: kajsa

åh vilket mysigt inlägg! kan vi inte göra så att alla kissarna bloggar om sina helger? på det fina generella sättet! puss<3

2010-10-23 @ 14:08:02
Postat av: jessica

haha vad du ljuger nu då, jag är ju aktiv som sjutton

2010-10-23 @ 16:34:13
Postat av: Malin

fina ni är!

2010-11-01 @ 18:23:30
URL: http://malinan.blogg.se/
Postat av: jessica

:)

2010-11-03 @ 22:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0